فیزیوتراپی در مشهد

فیزیوتراپ‌ها از طریق حرکت، ورزش، آموزش و مشاوره به افراد آسیب‌دیده، بیمار یا ناتوان کمک می‌کنند. آن‌ها به افراد در هر رده سنی کمک می‌کنند تا دردهای فیزیکی را مدیریت نموده و از پیشرفت بیماری یا آسیب‌دیدگی بیشتر پیشگیری کنند.

در صورتی که درگیر دردهایی از قبیل: دیسک کمر، درد مچ درست یا پا، زانوی پرانتزی یا ضربدری، مشکلات کف لگن و… هستید میتوانید به فیزیوتراپی اترس مشهد که یکی از بهترین فیزیوتراپی ها در مشهد است مراجعه کنید.

در ادامه بهترین فیزیوتراپ‌ها و فیزیوتراپی‌ها را در مشهد به شما معرفی می کنیم.

فیزیوتراپی در مشهد

معرفی بخش‌های مختلف فیزیوتراپی در کلینیک اترس

فیزیوتراپی اترس چه ویژگی‌های متمایز کننده‌ای دارد؟

فیزیوتراپی درمانگاه تخصصی پزشکی ورزشی اترس  در خیابان بیستون 2 (چهار راه خیام – دستغیب) مشهد، شامل 14 کابین درمانی در دو فضای کاملا جداگانه برای خانم ها و آقایان به طور هم زمان می باشد که با جدیدترین و پیشرفته ترین دستگاه های فیزیوتراپی ازجمله:اولتراسوند،استیمولاتور،کامپرشن،تکار(RF)،لیزر پرتوان و … تجهیز شده است.

علاوه بر بخشهای فوق، اتاق تمرین درمانی هم بخشی از کلینیک فیزیوتراپی را تشکیل میدهد که سلامت جویان عزیز در صورت صلاح دید فیزیوتراپیست مجموعه، در این بخش به انجام تمرینات همگام با درمان خود میپردازند. در ادامه انواع روش های فیزیوتراپی که کلینیک اترس در مشهد انجام می شوند را برای شما به اختصار شرح می دهیم.

بهترین متخصصان فیزیوتراپی در مشهد

مجموعه اترس با به کارگیری پزشکان متخصص این حوزه توانسته است تا بهترین روش های درمانی و نتیجه گیری را برای اسیب های ورزشی و حرکتی شما داشته باشد

محمد اسماعیل نژاد

فیزیوتراپیست آسیب های ورزشی

دانیال احمدی

فیزیوتراپیست آسیب های ورزشی

بخش های مختلف بهترین کلنیک فیزیوتراپی در مشهد

انواع روش های فیزیوتراپی

بسیاری از افراد، حتی گاهی پزشکان و پرستاران، اهمیت فیزیوتراپی را درک نمی‌کنند. تیم مجرب ما بهترین درمان فیزیوتراپی را برای بهبود کیفیت زندگی عزیزان شما تعیین خواهند کرد. بیایید به انواع درمان‌هایی که ارائه می‌کنیم و اینکه کدام برای شما بهترین است نگاهی بیندازیم. فیزیوتراپی تکنیک‌های مختلفی دارد و هرکدام از آن‌ها می‌توانند به یکی از مشکلات فیزیکی بدن کمک کنند. برای مثال، دستگاه فیزیوتراپی تردمیل آبی الکترونیک، برای فیزیوتراپی زانو و پا بهترین نتیجه را به بیماران می‌دهد.

تکنیک‌های دیگری که گاهی توسط فیزیوتراپیست‌ها استفاده می‌شود و ممکن است به کاهش درد و بهبودی کمک کند عبارتند از:

رزرو نوبت فیزیوتراپی در مشهد

رزرو نوبت امروز، فردا و روزهای آتی می توانید با ما تماس بگیرید یا فرم رو به را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

درمان با فیزوتراپی

خدمات و روش های فیزیوتراپی کلینیک اترس

این روزها فیزیوتراپی به عنوان یکی از موثرترین روشهای غیرجراحی در درمان عارضه های عضلانی _ اسکلتی، اختلالات مغز و اعصاب، بیماریهای روماتیسمی، نارسایی های قلبی و تنفسی ، اختلالات جنسی ، مشکلات دفع و . . . مورد توجه قرار گرفته است.

یکی از مدالیته های موثر،پرکاربرد و غیر تهاجمی در درمان فیزیوتراپی لیزر پرتوان است که نقش مهمی در بهبودی اختلال و آسیب های اسکلتی-عضلانی دارد.لیزر اشعه ای از جنس نور است که با افزایش میزان انرژی در دسترس سلول ها برای سوخت و ساز و ترمیم خود،به روند بهبودی بافت آسیب دیده کمک میکند.

استفاده از لیزر پرتوان در تسکین دردهایی که با سایر روش های درمانی بهبود نیافته اند،موثر است.

لازم به ذکر است که درمان با لیزر پرتوان اثر تجمعی دارد؛به عبارت دیگر چند جلسه درمان باید انجام شود تا لیزر بتواند اثر خود را به جا بگذارد.

تکارتراپی یک درمان نوین و پیشرفته ی غیرتهاجمی در فیزیوتراپی است که تحت عنوان RF نیز شناخته میشود.

انتقال انرژی در تکار تراپی از طریق جریان های الکترومغناطیسی صورت میگیرد که از پوست،چربی های زیر پوست،پوشش عضلات و … عبور کرده وتوانایی نفوذ به عمقی ترین قسمت های بدن را دارند.

تکارتراپی در تسکین درد و التهاب،جذب مایعات اضافی تجمع یافته در بدن،درمان شکستگی استخوان ها،مشکلات متابولیسم سلولی،آسیب های اسکلتی-عضلانی،پارگی رباط ها و تاندون ها و … کاربرد دارد.

سی پی ام یک دستگاه الکتریکی است که برای بازگرداندن حرکت به مفصل بسیار موثر است.مفصلی که دچار خشکی و محدودیت حرکت شده است،با سی پی ام بدون آنکه لازم باشد شما انقباض عضلانی انجام دهید،در محدوده و سرعت تعیین شده حرکت میکند.
بعد از اغلب جراحی ها،مفصلی که تحت جراحی قرار گرفته است دچار خشکی و محدودیت حرکتی میشود که استفاده از سی پی ام میتواند تاثیر بسزایی در رفع این خشکی و بازگرداندن حرکت مفصل داشته باشد.

تکنیک درای نیدلینگ یا سوزن خشک یک تکنیک درمانی در فیزیوتراپی است که در این روش سوزن های مخصوص و بسیار نازکی (که در طب سوزنی نیز بکار میروند)جهت رفع مواردی مانند درمان گرفتگی و اسپاسم عضلات،افزایش گردش خون موضعی،از بین بردن بافت های اسکار ناشی از جراحی و … استفاده میشوند.
برخلاف طب سوزنی که شامل فروکردن سوزن در یک قسمت بدن برای تحت تاثیر قرار دادن سایر قسمت هاست،روش سوزن خشک مستقیما در محل درد انجام میشود.

الکتروآکوپانچر یا طب سوزنی الکتریکی یکی از روش های موثر و کاربردی فیزیوتراپی است که با هدف کمک به کاهش درد مورد استفاده قرار میگیرد.
در این روش درمانی،فیزیوتراپیست سوزن ها را بطور سطحی وارد برخی قسمت های بدن میکند سپس الکترودهای دستگاه الکتروآکوپانچر به این سوزن ها متصل میشوند و جریان الکتریکی کنترل شده ای را به بافت موردنظر انتقال میدهند.
الکتروآکوپانچر در اکثر ضایعات اسکلتی-عضلانی از جمله دردهای مزمن ستون فقرات،درد عصب سیاتیک،سردردهای میگرنی و انواع سردرد های مزمن،آرتروز مفاصل،خار پاشنه،گرفتگی های عضلانی و … کاربرد دارد.

شاک ویو تراپی از روش‌های درمانی فیزیوتراپی جهت بهبود و درمان بیماران اسکلتی عضلانی، التهابات شانه، خار پاشنه و همچنین بیماری هایی چون آرنج تنیس بازان و… می باشد. شاک ویو روشی است که در آن امواج پر قدرت مکانیکی از روی پوست به بافت آسیب دیده رسیده و باعث افزایش خونرسانی به بافت و تسریع فرایند ترمیم بافت های بدن میشود.

منوال تراپی که نام دیگر آن درمان دستی است به استفاده از تکنیک های درمانی توسط دستان درمانگر ( فیزیوتراپیست ) بر روی بدن بیمار گفته می شود.

تکنیک های منوال تراپی شامل موبیلیزاسیون ، مانیپولاسیون ، فاشیا ریلیز ، کشش عضلات کوتاه شده ، نوروموبیلیزاسیون و تکنیک های (MET) و.. می شود

فیزیوتراپیست با اعمال تکنیک های مختلف درمان دستی بر روی مفاصل بدن به تصحیح اختلال عملکرد آن ها و تسریع روند بهبودی کمک می کند.

کشش عضلات در این روش درمانی ، ماساژ عمقی بافت نرم ، اعمال فشار نقطه ای و جا اندازی مفاصل و بافت های نرم در محل صحیح خود توسط دستان فیزیوتراپیست بر روی بدن بیمار اعمال می شوند.

کاهش درد ، کاهش خشکی و سفتی مفاصل ، بهبود دامنه حرکتی مفاصل و بازیابی توانایی های حرکتی از جمله اهداف این روش درمانی هستند.

الکتروتراپی روتین شامل چند روش درمانی میشود که بنا بر تشخیص فیزیوتراپیست شما،ممکن است یکی یا چندتا از این روش ها برای شما بکار رود:

1- اولتراسوند: معمولاً زمانی که قسمتی از بدن مانند پا نیاز به بهبود عملکرد داشته باشد، از این روش برای فیزیوتراپی پا استفاده می‌شود. در این تکنیک، از امواج صوتی با فرکانس بالا برای درمان آسیب‌های بافت عمیق، تحریک گردش خون و فعالیت سلولی با هدف کاهش درد و اسپاسم و همچنین تسریع بهبودی استفاده می‌شود.

همانطور که از اسم این روش درمانی پیداست،در آن از جریان الکتریکی استفاده میشود.در این روش الکترودهای دستگاه برروی پوست قرار گرفته و تحریک الکتریکی از طریق آنها به بدن منتقل میشود.

رایج ترین جریان الکتریکی مورد استفاده Tens است؛این جریان از طریق مسدود کردن مسیر گیرنده های درد به سمت مغز و تحریک ترشح اندورفین(مسکن طبیعی بدن)باعث کاهش درد موضعی میشود.

2-تحریک الکتریکی: انواع دیگر جریان های الکتریکی برای بهبود گردش خون،تقویت عضلات،ترمیم بافت های آسیب دیده،تقویت و رشد استخوان ها،بهبود تحرک مفاصل،رفع اسپاسم عضلانی،بهبود عملکرد عصب و … کاربرد دارند.

3-استفاده از اشعه مادون قرمز: با تابیده شدن این اشعه به بدن بیمار،گردش خون افزایش پیدا کرده و درنتیجه باعث کاهش درد،کاهش اسپاسم،بهبود انعطاف پذیری و … میشود.

قیمت فیزیوتراپی در مشهد

قیمت فیزیوتراپی بسته به هر تکنیک و خدماتی متفاوت است. استفاده از دستگاه فیزیوتراپی حین درمان ممکن است هزینه متفاوتی را شامل شود. همان‌طور که فیزیوتراپی زانو با فیزیوتراپی صورت به لحاظ زمان و هزینه فرق دارد. اگر پزشکان معتمد ما خارج از کلینیک شما را معرفی کنند، یا اگر توسط پزشکان خود کلینیک اترس ویزیت شوید، تعرفه‌ها متفاوت خواهند بود. اگر بیمه درمانی دارید، می‌توانید با ما تماس بگیرید و در مورد پوشش بیمه خود سؤال فرمایید. برای تماس با کلینیک اترس لطفاً با شماره 37557-051 تماس بگیرید.

لیست آدرس بهترین مراکز فیزیوتراپی در مشهد

در ادامه لیست بهترین مراکز فیزیوتراپی در مشهد بر اساس منطقه بندی ذکر شده است:

فیزیوتراپی منطقه 1 مشهد؛ فردوسی، کلاهدوز، احمد آباد، سجاد، آبکوه، سناباد

• فیزیوتراپی اترس واقع در چهارراه خیام خیابان بیستون 2
  • فیزیوتراپی عرفانی، سروش، دستان هوشمند، ارکیده، ثنا واقع در بلوار فردوسی
  • فیزیوتراپی نویان، عدالتیان، سجاد توان واقع در بلوار سجاد
  • فیزیوتراپی توانمهر، روزمهر، شرق ایران، درمانگاه س بهتوان، احسان واقع در خیابان سناباد
  • فیزیوتراپی تبسم، نگارستان، نیک، نیکاد، شاخص، ارغوان، آبنوس، نشاط واقع در بلوار احمد آباد

فیزیوتراپی بلوار وکیل آباد مشهد

• فیزیوتراپی تاپ، نادی، رجا، مزرع سبز، ثمر، بهار

فیزیوتراپی منطقه 9 مشهد؛ پیروزی و صارمی

• فیزیوتراپی آیته، زکریا، پارسا، تندیس سلامت، مهرگان، باران، زبردست، پارا، درخشان، ارم، آرین، پارسیان و پیروزی واقع شده در بلوار پیروزی و فکوری
  • فیزیوتراپی آرامش، دی، کریمی، آیلان، آرتا، نگین واقع شده در خیابان صارمی و کوثر و هاشمیه

فیزیوتراپی منطقه 10 مشهد؛ معلم، فرهنگ، مهران و آموزگار

• فیزیوتراپی علوی، آرمان، آراد، و ارکیده واقع در چهارراه میلاد
  • فیزیوتراپی آسمان، توانبخش واقع در ابتدای امامت و جلال آل احمد
  • فیزیوتراپی بهروش، مدرن، نیک آسا، خباز، مهرگان واقع در خیابان معلم و دانشجو
  • فیزیوتراپی تیوان و مهراد واقع در خیابان فرهنگستان و خیابان دندانپزشکان

فیزیوتراپی منطقه 11 مشهد؛ قاسم آباد، شریعتی، شاهد، فلاحی

• فیزیوتراپی زعفرانیه، سلامت، آبان، صدر واقع در بلوار شاهد
  • فیزیوتراپی ولیعصر (بلوار امامیه) پارت (بلوار حجاب) راضیه و درمان (بلوار اندیشه)
  • فیزیوتراپی شادگان، آتیه واقع در بلوار فلاحی

فیزیوتراپی منطقه 12 مشهد؛ محمدیه، الهیه، اقدسیه، مجیدیه

• فیزیوتراپی ماندگار، رویش، به درمان

برای رزرو نوبت پزشکان مجموعه های فیزیوتراپی بالا می توانید از سایتهایی مثل نوبت دات ای ار یا پذیرش 24 نوبت بگیرید.

فیزیوتراپی مشهد
کمتر خواندن ادامه مطلب